20100721 onsdag ♥ Grillat ♥

Eftersom mormor och morfar har en så mysig trädgård och solen var framme idag igen så bestämde vi oss för att grilla. Så väldigt spontant och i sista minuten lyckades vi få ihop ett gäng.
Dagen gick därför åt till planering och inhandlig av mat och dryck.
Jag köpte också en bola till Linnea vilket jag har velat göra ända sedan vi fick reda på att hon och Max väntar barn.

Bolan eller graviditetspinglan kommer ursprungligen från Mexico och är ett smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet från cirka 20:e graviditetsveckan höra ljudet. Det rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det. Jag fick en jättefin av Annica när jag väntade Tilde och har burit den ofta och gärna.



Tilde ringde och styrde upp de rätta folket inför grillningen; Max, Linnea, Angie, Maja, Henrik, Björn och Tommi.


Vi hade så trevligt att jag helt glömde bort att ta bilder! (Så har ni några? - Snälla skicka!)
Anton är en som ni vet en partyprisse och kom igång rejält på kvällen. Han ville sparka boll med de ”stora tuffa killarna” och extra kul tyckte han nog att det var att Max och Linnea hade med deras hund Djim.
Även Tilde ville vara med och höll sig vaken – utan gnäll – till sent. Som tur var hade jag gravida och barnkära Linnea bredvid mig som villigt hjälpte till att hålla henne så även jag kunde få i mig något att äta.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0