100823 måndag ♥ Sniglar som jamar ♥

Anton tror att sniglar jamar. Detta skyller jag helt och hållet på TV och framförallt en viss Svampbob Fyrkant.

Antons favorit figur Svampbob har nämligen ett husdjur. Det här husdjuret heter Gary och är en snigel och snigeln Gary jamar. Alltså tror Anton, helt förklarligt, att sniglar jamar.

Jag har i min dumma vuxenvärld tänkt att Anton säkert bara skojar när han säger att sniglar jamar, att han vet bättre. Men hur ska han veta bättre när den enda snigeln han känner är rosa och turkos och låter som en katt?!

Detta bevisades på nytt när vi idag var på väg till dagis och vi fick syn på en snigel på gångvägen.

”Titta Anton!” sa jag och pekade.

”Gary!” utbrast Anton förtjust.

”Neej… En snigel”, rättade jag.

”Gary snigel mamma?” frågade Anton och såg otroligt lycklig ut.

Jag kunde inte förmå mig att krossa hans lilla hjärta.

”Ja, snigeln kanske heter Gary”, sa jag.

”Gary!” sa Anton kärleksfullt och hukade sig fram för att se bättre.


Snigeln fortsatte sin slemhasande promenad, oberörd över all uppmärksamhet.

Då gav Anton ifrån sig ett högt jamande som fick Tilde att rycka till på sin sida av vagnen.

”Mjaauuuuuuuu!”

Sedan tittade han på snigeln med en förväntansfull blick i tron om att den skulle svara honom.

”Gary, mjau!” försökte han igen.

Inget svar.

”Gary, va göru?”

”Sniglar jamar inte”, förklarade jag.

”Joho!”

”Nej…”

”Jojo!”

”Nej…”

Denna dialog fortsatte sedan hela vägen till dagis där Anton blev så ivrig att berätta för dagiskompisarna om vad vi sett att han glömde bort att argumentera.

”Gary snigel på vägen!” sa han och hoppade och pekade för att illustrera sin historia.

”Gary snigel?” sa en av de andra kidsen.

”Gary snigel!” bekräftade Anton och nickade stolt.

”Mjaaauuuuuuu!” jamade då den andra ungen högt.

Jag ger upp! Tack för den Svampbob!

 

Efter dagis bakade vi muffins, det blev kanske inte så värst goda måsta jag erkänna. Men väldans fina!



Mycket glasyr ska det vara.


Och små hjärtan som pynt.


Sedan väntar vi otåligt medan de gräddas...


Men den som väntar på något gott..! Se så fina de blev!


Små söta ord
Postat av: pappa jonas

självklart jamar sniglar har du hört att dom låter på nått annat sätt?;)

2010-08-25 @ 11:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0