♥ Coola kids ♥

De häftigaste personerna jag träffat råkar vara mina kids. Ett fantastiskt sammanträffande!
Så känner säkert alla föräldrar, och om inte så önskar jag att alla föräldrar skulle känna så.

Vissa säger att personligheten hos ett barn framträder först då det lär sig att kommunicera. Men Tilde har både personlighet och ett sätt att kommunicera på, så det så!
Det var samma sak med Anton. Jag tyckte att jag kände väldigt tidigt vem han är.

Såhär skrev jag i hans första fotoalbum när han bara var några veckor;

Anton är en riktig komiker. När han ligger i mitt knä tittar han hela tiden koncentrerat på mig. Men om jag vänder bort blicken då ger han mig genast några snabba sparkar. Lyckans han med det fånga ens intresse vänder han istället bort blicken, som att säga ”det var inte jag”. Men sedan dröjer det inte länge innan han tjuvkikar på en med ett stort smile.
Han kommer bli en riktig busunge tror jag. Men med glimten i ögat! En sådan unge som på kalas äter upp tårtan från ens tallrik när man inte ser, men sedan säger ”tack så mycket”.
Jag tror han kommer ärva envisheten också. Han kommer vilja gå innan han kan krypa, snacka innan han kan prata, ni förstår vad jag menar. Jag ser tendenser.

Kunde jag ha mera rätt?!
Ta bara det sista om att gå innan han kan krypa. Anton hoppade ju helt över det stadiet med att krypa och ställde sig med stöd och gick istället.
Och att han är en busunge och komiker vet alla som träffat honom.



Finare son kan man inte få!


Vad har ni för minnen av Anton som baby?

Fröken Tilde har en annan typ av karaktär. Om jag ska ta och förutspå hennes drag så tror jag att hon kommer vara lite mer lay’d back än sin bror.
Hon har ett lugn som är fruktansvärt coolt att se hos en så liten bebis. Hon gnäller aldrig och gråter hon så finns det alltid en förklaring. Till och med Antons plötsliga vrål och häftiga kramattacker bemöter hon med ro.
Jag tror att det kommer prägla hennes personlighet till att bli en cool, orädd och tålmodig tjej.
Hon kanske inte är en pajas som sin bror, men att hon har humor går inte att ta miste på och hennes skratt är det skönaste jag någonsin hört!



Finare dotter kan man inte få!


Summan av kardemumman är två underbart coola kids och de är mina!


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0