♥ Frågestund med lill'morsan ♥

Jag känner mig ofta som en rookie-mamma. Men i kompisgänget har jag varit först ut att få barn och även om jag inte vet om det egentligen räcker för att göra mig kvalificerad att ge råd. Så är det i alla fall så det har blivit.

 

De vanligaste frågorna är:

1. Gör det ont att föda?

2. När börjar de prata?

3. Vad behöver jag för saker?

 

Jag svarar alltid detsamma på första frågan; JA!

Ja, det gör ont att föda barn! Det är ingen myt! Men det finns mycket hjälp att få från sjukhuset, både när det gäller stöd av personal och smärtlindring, om man vill det.

Dessutom kommer den känslan inte i närheten av känslan då du håller i ditt barn för första gången! Då kommer du känna dig som Superwomen!

 

Fråga två är så pass individuell att den inte går att ge något konkret svar på.

Vissa ungar lär sig snabbt att prata andra senare. Men de som utvecklar språk senare kanske lär sig gå snabbare. Det bästa är nog att försöka låta bli att jämföra sina ungar med andras i så stor utsträckning som det bara går. Skippa höga förväntningar och njut av varje steg i din unges utveckling i stället för att försöka skynda på dem.

 

Fråga tre är såklart också väldigt beroende på vem du är och hur du lever ditt liv. Men jag tänkte i alla fall dela med mig av min topp-fem lista av ”bra att ha” saker för kidsen. Take it or leave it. Agree or disagree! Här kommer den i alla fall…


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0