♥ Fotogenic = klick, klick, klick!! ♥

Fick ett sött mail av en läsare där hon skrev att hon tycker att mina barn borde bli fotomodeller då de alltid poserar så sött på alla bilder. Själv menar hon att hon inte ens kan få sina barn att sitta stilla länge nog för att ens kunna ta en bild.

Hur smickrad jag än blir och hur stolt jag än är över mina söta barn måste jag dock dementera detta påstående.

 

Enda anledningen till att jag då och då lyckas få dem båda söta ihop på kort är på grund av en hel del tålamod och massor med kort.

 

För att demonstrera bjuder jag härmed på hur det egentligen gick till när årets julbild kom till…

 

Uppklädda i sina tomtedräkter bad jag Anton hålla om sin syster för att kunna ta ett kort. Anton a.k.a linslusen, är helt med på detta… MEN..!

 


Tycker till en början att det blir en bättre bild om han har tomtemössan över huvudet istället för huvudet…

 


Sedan propsar han bestämt på att Ninjan ska vara med på bilden, vilket jag inte håller med om.

 


Anton försöker då kompromissa och tycker att Tilde i alla fall kan ha ett samurajsvärd genom huvudet.
Jag protesterar bestämt denna gång.

 


Diskussioner mellan fotograf och tomtenisse utbryter då de är oense om vilken känsla som skall förmedlas med bilden. Fotografen menar ”julmys” medan tomtenissen insisterar på att vara ”cool” och envisas med att göra peacetecken.

 


Efter bön och mutor är dock Anton med på att ta ett ”gulligt” kort. Kärleksfullt kramar han om systern sin, 
dock en aning för kraftfullt för en liten tjej som mest bara ser förfärad ut…


Men skam den som ger sig =)


Små söta ord
Postat av: Lisa

Haha! Okej, då förstår jag... Men de är fortfarande fruktansvärt söta!!

2010-12-22 @ 11:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0