♥ Jul i vårt hus ♥

Strax efter klockan ett ringde dörrklockan, det var morfar och gammelmoster Ulla. Därefter kom farfar, farmor, faster Anna och farbror Victor. Och sist men inte minst (längre!) kom moster Maja.

(Stackars mormor som varit sjuk dagarna innan var hemma och vilade upp sig för att kunna komma lite senare och vara med på julklappsutdelningen).

 

Tillsammans dukade vi sedan upp till ett maffigt julbord som alla bidragit till och slog oss ned vid matbordet. I sann Sundqvist-Löf anda skålades det sedan glatt medans tallrikarna fylldes på i omgångar.


 

Då jag och Jonas försökt sätta vår egen prägel på julen, så såg även snapsvisorna lite annorlunda ut mod vad herrskapet kunde förvänta sig. Här är Jonas favoriter, välkomna att kopiera:

Julvisa

Melodi: Jag såg mamma kyssa Tomten

 

Jag såg mamma stycka Tomten, jag

med en sekatör och polygrip.

När som Tomten drack sin glögg,

mor i nacken yxan högg.

Då Tomten for i golvet

gick hon lös med vinkelslip.

Som en bärsärk löpte mor amok.

Benen bröst och tänderna slogs ut.

Och kan Ni tänka Er minsann

att pappa han försvann

samma kväll som Tomtens liv tog slut.

 

Emils spritvisa

Melodi: Snickerboa

 

Till spritbutiken ränner jag

och bankar på dess port.

Jag vill ha nå’t som bränner bra

och som gör mig skitfull fort.

Expediten sa; ’Godda,

hur gammal kan min herre va’?

Har du nå’t leg, ditt jävla dregg?

Kom hit igen när du fått skägg!

 

Men detta var ju inte bra

jag vill bli full ikväll.

Då plötsligt en idé fick jag

de har ju sprit på Shell!

Många falskor stod där på rad

så nu kan jag bli skitfull och glad.

Den röda vätskan rinner ned…

Nu kan jag inte se nå’t mer..!

 

SKÅL!

 

 

Efter maten ringde vi över mormor och strax efter att hon kommit knackade det på nytt på dörren.

Det var Tomten!

Typiskt att farfar just då gått för att köpa tidningen och missade honom..!

 

Anton var en aning reserverad med hjälpte Tomten att sätta sig ned på en stol. Den sedan smått förvirrade Tomten delade sedan ut paket och önskade alla en God jul.

 

Morfar assisterade som kameraman och vi får väl se om det kanske kommer upp något filmklipp lite senare…





 


Resten av eftermiddagen spenderades sedan enbart åt öppnades av paket. Oj, oj, vilken snäll (och tuff!) släkt vi måste vara!!

 

Själv fick jag det jag så länge önskat mig, men knappt vågat säga högt, en systemkamera =)

Så ni kan ni hajja att det kommer överösas med bilder här på bloggen! Med schyssta tillbehör i form av objektiv och linser kommer jag snart avancera till proffs..! Tack lallilopa!!

I love it!!

 

Som en extra bonus hade Jonas skrivit den bästa julrappen någonsin (ja precis, i vår familj rimmas det inte utan rappas!);


Klick klick klick,

här kommer en ny manik som kommer hamna mitt i prick

För konst är din grej och mer där till

men den här tar bara still----

bilder, 3 i sekunden

Så håll in knappen och sikta på Anton när han springer mellan rummen

men sakta i backen så han inte pillar på din lins

för du vet att de är det värsta som finns

Nu är det dags att vidga dina vyer

kanske använda den på en granne som smyger

långt bort från vår balkong

men du får inte fota någons annans ballefjong

Eftersom jag vet hur mycke du älskar mig

så kan ja väl ställa upp för dig

naken eller ej, jag modellar mer än gärna

för jag vet ju att du kommer att göra mig till en porrstjärna

8 gb minne kan va bra

600 bilder som du kan ta i rad

på mig i string eller utan någonting

Men så lär det inte bli

för du lär ju använda den på barnen och blogga som du inte kan låta bli

Den här klappen är du ialf värd

för bättre mamma till sina barn finns inte i denna värld


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0