♥ Lilla storasyster och stora lillasyster! ♥

En fras i vår familj för att beskriva mig och syrran var en gång i tiden ” lilla storastyster och stora lillasyster” vilket var menat att antyda på vår mognadsgrad. Vilket jag avskydde! Men som Maja fortfarande älskar att slänga ur sig så ofta hon kan. Men idag fick jag min revansch då Maja bevisade att hon faktiskt har gått om mig i mognad, så långt att hon till och med gått och blivit tant!


Idag var jag och syrran nämligen och shoppade i Bromma Blocks. Hon kom och hämtade upp mig med bilen och så drog vi i väg med tildis i baksätet. Men nytaget körkort och ny bil ser hon ganska stolt ut där bakom ratten.

”Jag spelade jätte hög musik på vägen hit!” erkände hon.

”Jag hade gjort samma sak!” sa jag (som själv inte har körkort).

Men om jag hade haft det hade jag definitivt pumpat hihop på maxvolym och kanske gasat lite för mycket lite för ofta.

”Vad lyssnade du på då?”

”Savage Garden!” svarade hon.

Jag kunde inte låta bli att skratta åt min söta lilla syster.

Hur mycket tant är man inte om det här är den typ av musik som man ”pumpar” på högsta volym i bilen? En mycket söt liten tant, men ändå!



Tantspåren fortsatte att göra sina avtryck under shoppingturen. För av alla saker man kan bli uppspelt över hittade hon de konstigaste.

”Nämen titta vad roligt en vitlökspress!” sa hon och lyfte upp den med glittrande ögon.

Jag höll på att skratta ihjäl mig!

”Lilla storastyster och stora lillasyster!” kläckte jag ur mig med nöje.



Söta tant Maja ;)


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0