101202 torsdag ♥ Jag som lattemamma… ♥

Jag och Angelica tog med oss båda kidsen upp till centrum i tron om att vi skulle kunna ta en fika och prata lite och kanske hinna med lite shopping.

I sann ”lattemamma” anda beställde jag och Angelica varsin latte medan Anton fick en chokladboll och Tilde nöjde sig med att leka med en sked. Så långt gick allt bra… Vi började spåna inför Nyår, men konversationen gick ungefär såhär:

 

Angelica: Jag tänkte på nyår…

Jag: Anton, spring inte iväg så att jag inte ser dig!

Angelica: Jo, på Nyår, kanske vi skulle kunna…

Jag: Anton, vems mössa är det där? Lämna genast tillbaka den!

Angelica: Vi skulle kunna…

Jag: Anton, klättra ned från julgrannen!

Angelica: Alltså, det jag tänkte säga var…

Anton: Jag är BAJSNÖDIG!!

Angelica: Tror ni att ni kan få barnvakt till nyår eller..?


Tillslut bestämde vi oss för att lämna café och ta en sväng i affärerna istället. Vi gick till Lagerhaus där jag hittade ett nytt duschdraperi och badrumsmatta.

Samtidigt hälsar Anton på en tant och hennes lilla hund.

Jag går fram, för hundens säkerhets skull. Tanten berömmer mig för mina fina barn och går sedan glatt vidare i affären. Jag tar Antons hand för att leda honom vidare och upptäcker då att han tagit med sig chokladbollen (som jag trott att han ätit upp) och som han nu krampaktigt har mosat till en varm gegga.

Jag lägger geggan på fotstödet på vagnen och torkar snabbt av hans kladdiga små fingrar.



Efter att jag har betalat tar jag med mig kidsen ut för att vänta på Angelica som stod som nästa i kö till kassan.
När hon kom ut berättade hon hur kassörskan högt hade beklagat sig över tanten och hunden då hon precis fått plocka upp bajs på golvet.

”Så vidrigt, fattar man inte att man inte kan gå med odresserade djur i affärer!” hade hon sagt och himlat med ögonen.

Jag tittade snabbt mot fotstödet på vagnen efter chokladgeggan, och javisst, den var borta!

Så därför tog jag beslutet av vi genast skulle ta mina odresserade djur och lämna centrumet för idag.

 

Väl hemma lyckades vi genom effektivt teamwork få kidsen matade, badade och i sängs.


Nate kom sedan över och joinade oss på mat och vin och så kunde vi tillslut återuppta vår planering för nyår.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0