20100608 tisdag ♥ Mamma som fotbollsspelare? ♥

När jag kom för att hämta Anton på dagis satt han med ett gäng killar som hamrade och snickrade.
”Nu kommer pappa bli stolt!” sa jag och var tvungen att hämta kameran.
”Jaha, är pappa i byggbranschen?” undrade dagisfröken Gunilla.
”Nej, vad jobbar pappa med?” frågade jag Anton.
”Köra bajsbilen!” sa Anton.
Jag nickade instämmande.
”Vad jobbar mamma med då?” frågade jag honom.
Anton såg ut att fundera en stund, men så sken han upp.
”Sparka boll!” utbrast han glatt.
Ja det var ju något nytt. Så för att leva upp till förväntningarna måste jag alltså byta karriär och bli fotbollsspelare då. Med mitt bollsinne kommer det bli svårt. Väldigt svårt…

Sen ville Anton som vanligt låna kameran. Det fick han. Så det blev en långsam promenad hem då jag var tvungen att ”stanna” och ”backa” vagnen på uppmaning av Anton för att han skulle fotografera. Kanske han har en kommande karriär som fotograf?



Foto: Anton Kingston

När vi kom hem såg jag att Anna mailat mig att hon var fastersjuk. Hon undrade om inte vi kunde komma och leka hemma hos farmor. Så jag ringde Jonas, som i sin tur ringde Annica.
Å så mina damer och herrar bjuder man in sig själv till en god middag. Et voilà!!
Det bjöds på fläskfilé och potatisgratäng, mums...


Medan Anna ordnade smarrig efterrätt, lade Anton och Victor pussel.


Färdig. Tummen upp!


Efterrätten smakade gott!


Bra jobbat Anna!



Hela familjen hade fått coola "I ♥ NY" t-shirts av Anna som vi hade på oss dagen till ära.
Jag och Anna tyckte absolut att detta skulle dokumenteras som ett familjeporträtt.


Men Jonas ville inte vara med på bild.


Så vi tjatade... Och...


TAADAA!! Style by Anna.


I ♥ LÖF


Sedan skulle pappa (mot sin vilja igen) prova smoking inför faster Annas bröllop.


Då förvandlades han plötsligt till farfar Roffe.


Men tillslut kände han nog sig ganska snygg ändå. Eller vad tror ni?


Sedan var det hopp och lek.


”Galopp, galopp!” faster Anna.


När klockan var nio började några familjemedlemmar bli trötta och griniga,
dags att åka hem.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0