20100617 torsdag ♥ Gröna huset ♥

Äntligen var solen tillbaka och min förkylning började ge med sig. Passande nog var också mormor ledig från jobbet, så Anton tog ledigt från dagis och hängde istället med mig och Tildis till ”gröna huset”.
”Momoooo!” ropade Anton när vi gled in med barnvagnen i trädgården.
Genast möttes vi av glada tillrop och mormor och gammelmoster Ulla, som också var på besök, var snabbt framme för att kramas.
Jag blev medsamma bjuden på god lunch, strömming som morfar själv fångat. Tur att det var så gott att jag slängde i mig maten, för samtidigt hjälpte mormor Anton att ta fram vattenslangen. Ja, ni förstår säkert själva vad som hände. Två sekunder efter att Anton fått tag i slangen var jag, Ulla och maten totalt nerdränkta.
Tack kompis!


Se upp!!


Som kompensation för sitt bussträck hjälpte Anton morfar med att tvätta bilen.


Se så fin ”tuffa bilen” blir!


Tilde rörde inte ett finger för att hjälpa till, utan låg cool och slappade.


Men bakom solglasögonen doldes ett smile.


När Anton var klar med botgörat kom han tillbaka för att hänga lite på altanen (bokstavligen).


Medan Tilde gick från famn...


Till famn.


Sedan lekte Anton och mormor med lera.


Anton gjorde en igelkott.


Därefter hjälpte han mormor att göra en groda.


Mamma pussade grodan för att se om en prins skulle dyka upp…


Men istället uppenbarade sig bara en annan groda.


Vi bjöd över farmor på middag, och den godvilliga konkurrensen om barnbarnen ökade…


Samtidigt som kärleken till dem dubblades!


Mysigt tyckte vi "lalillopa".


Är det sommar, så är det sommar, och då ska man sitta ute och äta glass. Oavsett hur kallt det är!


Dessutom är det aldrig för kallt för glass. Burrr…!


Mitt i glassätandet ville Anton också ”korta”. Men det blev ett nej från pappa, han var trött på kladdiga små fingeravtryck på hans kamera. Morfar var då snäll och lånade ut en gammal kamera till en lycklig Anton.
En bra avslutning på en bra dag.


Foto: Anton Kingston.


Foto: Anton Kingston


Foto: Anton Kingston


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0