20100622 tisdag ♥ En herre med egen vilja och en dam med fågelmat ♥


--- DELAR AV DETTA INLÄGG ÄR LÖSENORDSKYDDAT! ---
För att ta del av hela inlägget samt bilder -
Klicka här >
 http://kingstonochnoelle.blogg.se/privat/2010/july/20100622-tisdag-en-herre-med-egen-vilja-och.html#comment


Idag ville Anton inte gå till dagis.
”Inte kakis! Momo!” skrek han medan jag försökte få honom att sätta sig i vagnen.
Efter en mindre kamp var vi i alla fall på väg. När vi kommit ut till bilvägen pep Tilde, så jag stannade vagnen för att ge henne nappen. Då, på en sekund, tog Anton sats och hoppade ur vagnen och sprang allt vad han kunde åt andra hållet.
”Anton kom tillbaka!” ropade jag.
”Nej mamma, momo kaka!” ropade han tillbaka utan att stanna.
Så det var bara att vända och kuta efter, men satan vad snabb han kan vara.

Väl framme vid dagis startade en ny strid. Anton ville vara inne, men alla andra var ute på gården.
”Fryser” sa Anton och slog armarna om sig och darrade tillgjort med läppen.
Jag tittade på de andra barnen som sprang runt i blöjor och T-shirt och sedan på min son som stod i jeans, långärmad T-shirt och tjocktröja.
”Okej, vill du ha overallen?” frågade jag ironiskt.
Anton nickade.
”Du är tokig Anton, men du kan få jackan om du vill”, sa jag.
”Neeeeej, olåll!”
Så hade jag utan att tänka mig för startat en tredje konflikt.
Tillslut, efter många om och men och en massa tårar fick jag en halvdan puss och en lam vikning hejdå.
”Hej då Anton!” sa jag och började gå.
”Kommer snart mamma?” frågade Anton.
”Ja, jag kommer snart och hämtar dig”, svarade jag.
”Okej mamma!” sa Anton uppenbart nöjd med det svaret och så var allt bra igen.

Sedan tog jag en promenad upp till Vällingby centrum där jag köpte ett par boxningshandskar till pappa och en Blixten McQueen tröja till Anton för att göra killarna glada. Eftersom solen lyste tröttnade jag snabbt på att gå inne i affärerna och satte mig istället vid en av fontänerna och gungade Tilde i vagnen där hon låg och smålog förnöjt.
Härligt!
Men så kom det en dam med rullator och stannade vid oss.


Damen tömde sedan två fulla påsar med brödsmulor...


...tog sin rullator...


...och lämade oss...


...med en massa jäkla fåglar!!


"Hörru!" ropade Tilde, men damen var redan långt borta.

Klockan två hade Tilde en tid hos BVC, så vi tog oss bort till Blackeberg.
Vikten låg idag på 4200g och en längd på 56cm. Även om hon är en liten tjej, så följer hon sin kurva bra.
Så när det konstaterats att hon är världens mest perfekta baby, så gav vi oss iväg för att hämta storebror.
Anton var nu på betydligt bättre humör. Men trött. Det här med att sluta sova middag är inte det lättaste för lillkillen. För att hålla honom och humöret uppe gick vi förbi affären och inhandlade varsin glass.


Sedan flanerade vi bort till lekplatsen med lekborgen tvärs över gatan.


"Mammas glass åsså!" begärde Anton. Men det fick han inte...


"Okej då mamma, peace!"


Sedan lekte vi i lekborgen.


Tittut!


Högst uppe.


"Korta flygplanet mamma!"


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0