20100624 torsdag ♥ Mini & Co ♥

Mormor hade tagit ledigt från jobbet idag och ville leka, så jag hämtade Anton lite tidigare från dagis.
”Anton nu kommer din mamma och Mini” ropade en unge när han fick syn på mig och Tilde.
”Ja, Mini är här!” ropade en annan.
Mini har nämligen blivit Tildes smeknamn av dagisbarnen. Jag tycker det är ganska sött.
Varje gång vi kommer samlas en hel drös ungar runt oss och vill titta och fråga saker om Antons lillasyster. Så även idag. Anton själv var upptagen med att måla.
"Vad målar du för något?" frågade jag.
”Momo” svarade Anton koncentrerat.
”Anton vi ska gå till mormor nu”, sa jag.
”Momo!” utbrast han då högt och släppte pennan och sprang snabbt ut till vagnen.
På vägen till mormor och morfar mötte vi upp gudmor Angelica, som följde med.


Gudmor och gudbarn nummer två.


Anton tycker det är konstigt att mormor och morfar har "bajskorvar" i en kruka.


Mera "usch" dockan har bajsat och måste bada.


"Bada dig!"


"Sprutar!"


"Titta mamma, de är likadana!"


Ja, söt som en docka är hon i alla fall.


Tildis a.k.a Mini


Morfar får låna henne.


Mormor får också.


Anton "kortar" momo och lillasyster.

 

 

 


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0