20100610 torsdag ♥ Borat min son ♥

När vi är på väg till dagis får Anton syn på en snygg bil.
”Wawawewa!” utropar Anton i sann Borat anda.
Jag skrattar högt och Tilde himlar med ögonen där hon ligger i vagnen.
Sedan börjar jag fundera. Vet Anton ens vem Borat är? Varifrån har han fått det där uttrycket?
Men jag vet redan svaret; Jonas!
Undrar om han tänkt på att vår son går runt och imiterar en karaktär vars film blivit banlyst i flera länder för att offentligt förolämpa religioner, invandrare, och homosexuella. Visserligen genom humor och satir. Men jag är tveksam till att Anton och hans treåriga polare vet vad satir är. Vad ska folk tänka? Hoppas de ser de komiska i det hela och skrattar, för det är förbannat roligt!
Dessutom är det skönt att som omväxling höra Anton citera något annat än repliker från hans uttjatade barnprogram.
” Ka-chow!” som favoriten Blixten McQueen säger i filmen Bilar.
” Ni hao” som betyder hej på kinesiska och som han lärt sig från barnprogrammet om flickan Kai-lan.
”Doo-do-do-do-do-do-do-do BATMAN!” En klassiker.
Och sist men inte minst signaturmelodin till älskade "magiska" Svampbob Fyrkant. Suck...

Även Tilde är ganska bra på att efterlikna kända TV-karaktärer. För det mesta ser hon ut som en liten Rumpnisse, men hon är också ganska bra på Zoolander posen.


Zoolander VS Tilde.


Borat VS Anton.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0