20100623 onsdag ♥ Björklundshage ♥

När jag och Maja var små brukade vi åka på cykeltur till Björklundshage med mamma och pappa. En lekpark med sandlåda, gungor, klätterställningar, men också djur. Så idag förde jag traditionen vidare genom att packa en picknick och ta med mig kidsen dit.


Vi tittade på fåren som bräkte.


Det kändes lite ”falit” tyckte Anton.


Men tuppen och hans höns var gulliga.


Men gulligast är ändå lillasyster.


Stora storebror kör vagnen.

På väg hem när vi skulle korsa vägen vid Brommasjukhus körde mormor och Sussie förbi oss. De hade varit på konferens och var på väg hem de med. Mormor bjöd över oss på middag, så vi fortsatte promenaden bort till gröna huset i Vällingby.


Morfar underhåller barnbarnen.


Innan mammas abstines gör att hon snor tillbaka den minsta...


"Jag diskar potatis!" sa Anton och hjälpte till att förbereda middagen.


Mormor och Tilde debatterar.


Slutsats - de är överens!


Baja och Kenke var också bjudna.


Mission accomplished - en bild utan grimars på Maja!


"Fota Henke nu när han ser så snäll ut!" bad Maja.
Tilde har den effekten på folk. Till och med galningar som Henrik...



Tildis!

Sedan lånade jag och Maja pappas kamera för ett konstprojekt. Det blev underbart vackert och fyllde säkert halva minnsekortet!


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0