20100515 lördag ♥ Fira momo ♥

Imorgon är det mormors födelsedag, men vi var bjudna att fira den redan idag.
Maja (”Baja”), Henrik (”Kenke”), gammelmoster Ulla (”Dulla”), gammelmorfar Sven, Sylvia, gammelmoster Eva och Ulf kom också för att fira Inga. Men kändes som att vår lilla familj blev minst lika firade. Alla hade de fina presenter till barnen.
Av Eva & Ulf fick Tilde en rosa body med elefantmotiv och rosa mjukisbyxor. Storebror fick leklera.
Sven & Sylvia gav ett presentkort på Lindex för 150kr till Tilde och en hoppboll till Anton.
Ulla hade köpt en rosa Hello Kitt klänning med volanger och en vit solhatt till Tilde.

Medan Tilde langades från famn till famn sprang Anton runt med en ”pangapanga”. En leksakspistol som han fått utav mormor, utan att föräldrarna hade tillfrågats. Men Anton var överlycklig, och han måste ju få leka av sig! Och jag minns hur roligt jag hade det när jag – med samma leksakspistol – sprang runt och lekte att jag var ”Bastu Kid” på sommarsemestrarna uppe i Bastuträsk.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0