101110 onsdag ♥ Tilde flyttar ut ♥

Nu går det snabbt med Tilde. Plötsligt är tiny Tilde inte så tiny längre. Babykorgen som hon sover i som för ett tag sedan såg gigantisk ut får hon nu knappt plats i. Så därav kom sovplats frågan upp på tal.

Skulle vi flytta in spjälsängen in till vårt sovrum, eller var det dags för Tilde att flytta in till babyrummet?

Vi bestämde oss tillslut för att ge ett försök med att låta henne sova i sin säng i sitt rum.


Det visade sig bli lättare sagt än gjort. Ja, inte för Tilde, hon trivdes och sussade som en prinsessa i sin fina stora säng. Men för lilla mamman.

”Tilde har flyttat ut”, konstaterade jag när jag skulle lägga mig och babykorgen stod där tom bredvid vår säng.

”Jaa…” sa Jonas och blinkade till mig.

”Känns det inte tomt!” tyckte jag.

”Jamen det är ju inte som om hon flyttat hemifrån, hon ligger ju i rummet intill!”


Jo visserligen…

Jag antar att det är en sådan där känslomässig mammagrej som bara andra blödiga mammor förstår.
Vem trodde väl att jag var en av dem? Inte jag i alla fall…


En evighet sedan...


Nutid...


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0