101114 söndag ♥ Farsdag ♥

Idag vakande jag av att Anton bokstavligen hoppade på mig.

”Du vaken mamma?” skrek han i mitt öra.

”Ja, nu är jag det…”

Några minuter senare vakande även Tilde av brorsans tjo och tjim.

Men Jonas sov såklart. Han skulle kunna sova genom en jordbävning!

Medans Jonas snarkade på förklarade jag för Anton att det var farsdag och vi skulle ge Jonas hans paket idag. Anton sprang genast och hämtade det och med ens förstod jag att det skulle vara slutsovet för den lilla pappan.

”Pappas paket!” skrek han förtjust när han kom tillbaka med det i högsta hugg.

Han hade även passat på att styla sig själv genom att sätta på sig Tildes lilla rosa mössa.

”Vad snygg du är!” sa jag som gärna vill uppmuntra hans och därmed vårt gemensamma intresse för kläder och mode.

 

Jag gillar att han liksom kör sin egen stil men ändå med en viss modekoll. Lite som Lenny Kravitz.

(BTW: Josefin Crafoord – radioprataren och programledaren – tycker att Jonas liknar Kravitz! Jag kan inte säga att jag ser det, men efter Jonas kan nog Kravitz vara den hetaste. Så jag har inte argumenterat emot).

 

Hur som helst, tillbaka till farsdag.

”Pakeeeeeeet, ditt paket pappa. Hallå!” hojtade Anton.

Jonas rörde inte en min.

Anton bestämde sig då för att banka paketet i pappas huvud. Det fungerade.

”Du vaken!” jublade Anton då Jonas sömndrucket öppnade ögonen.

”Ehm… Grattis på farsdag?” sa jag tveksamt.

Anton tyckte tydligen att pappa behövde hjälp med att öppna paketet och började slita av papperet.

”En panga-panga bok!” konstaterade han och visade upp den för den halvsovande pappan.

Helt fel tyckte jag inte att det antagandet var då bokens titel är Maffia – Den kompletta historien.

 


På förmiddagen besökte vi sedan morfar (min pappa!) med en blomma och non stop.

Vilket bara spädde på deras barnbarns förväntan om att hos mormor och morfar får man alltid godis.

”Dodis!” sa Anton så fort han fått av sig ytterkläderna.

Mormor och morfar skrattade, men dukade sedan fram en god kladdkaka till alla kakmonsters stora förtjusning.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0