101115 måndag ♥ Regn, regn och mera regn… ♥

I vilket ålder börjar man bedöma en regning dag som en dålig dag?
För någon gång måste ju förvandlingen ske från glädje över att hoppa i vattenpölar till ilska över blöta kläder.


Kontrasten mellan mig och Anton var i alla fall stor då vi traskade hem från dagis i regnet.

Jag ville skynda mig allt vad vi kunde för att slippa dropparna, medan Anton i sin tur ville fånga så många som möjligt. Att erbjuda honom att hålla paraplyet var inte heller något genidrag från min sida.

Anton tyckte paraplyet var så coolt, för det var stort hade ett långt skaft och en massa konstig text på. Lyckan över paraplyet ville han självklart och dela med sig av som den sanna glädjespridaren han är. Så alla som vi mötte skulle han stoppa och visa paraplyet för. Alla log vänligt mot honom och han berättade stolt att det stod Anton Kingston på det – vilket det inte alls gör. Men är man i hans ålder antar jag att det bara är charmigt med den typen av egoism.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0