♥ Drakar is da shiet, tydligen… ♥

Det har varit Batman, det har varit Svampbob och det har även varit dinosaurier. Men nu är det drakar som is da shiet. Ja i alla fall om man ska tro Anton.

I april var vi på bio med Anton för första gången och såg filmen Draktränaren.



Första biobesöket 20100423.


Han tyckte det var jätte spännande, men också lite skrämmande och ville efter halva filmen sitta i mitt knä. Klart att han fick det, men lite trångt blev det förstås då jag vid den tidpunkten var höggravid med beräknat födelsedatum tre dagar senare. Så jag hade lite svårt att koncentrera mig och var mest nojig för att vattnet skulle gå. Men det gick ju bra då Tilde väntade med att komma både då och på det beräknade datumet och ytterligare fem dagar. Låter jag bitter?
You bet! Med all rätt skulle jag säga! Ni mammor som gått över tiden vet precis hur galen man blir…

 

I alla fall har Jonas köpt filmen och den går nu varm här hemma. Det ska lekas att man är drakar, det ska ätas som drakar och flygas som drakar. Vilket säkert uppskattas av våra grannar som bor under oss då det sker en hel del hopp från soffan.

Idag gick det i alla fall lite lugnare till då Anton ville att vi skulle måla drakar.



Pappa och son målar med stor inlevelse.


De ska såklart sprutas eld ur munnen!


Titta vilken fin "mammadrake" Anton ritat.


Tilde "Drakätaren" Noelle tittar glatt på.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0