101005 tisdag ♥ Det var inte vi! ♥

Efter att ha varit småsjuka, trötta och allmänt skruttiga en tid var det dags för förändrig.

Anton började bli rastlös av allt stugfesande - är det ens ett ord (?!) eller är det något mina föräldrar lurat i mig liksom ”duchdränga”?

Innebörden av ordet är i alla fall att man sitter inomhus och bara latar sig.

Så för att bryta detta mönster bokade vi idag en playdate med Tina och Elias i Ådalen.

 

Först kom Elias, sedan magen och så Tina. Men pigg och glad ser hon ut, inte alls som det hormonmonster som man själv var som gravid.

Innan vi ens hunnit hälsa hade killarna sprungit till andra sidan av parken. Så jag, Tina, magen och Tilde i vagnen älgar efter.

När vi närmar oss hör vi en kraftig smäll och när vi kommer runt hörnan hittar vi en vält soptunna och två busungar.

”Vad gör ni?” sa jag och Tina i mun på varandra.

”Inget!” kom det snabbt från Anton.

”Ni får inte välta soptunnan heller!” sa jag.

”Det var inte vi!” replikerade Anton snabbt igen och Elias log oskyldigt.

Men deras blåa ögon som fullkomligt lyste av bus avslöjade dem.

Jag och Tina konstaterade snabbt att det är lika bara är att vänja sig, för vi får nog räkna med en hel del upptåg från de här två i framtiden.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0