♥ Tant Fia ♥

Eftersom Anton varit hängig, blev det en ganska lugn dag.


Jag och Tildis tog en shoppingtur till nya Bromma centrum och köpte lite nya kläder till henne.

Oj, oj, det finns så mycket fint jag skulle vilja köpa. Hittade en söt liten kappa i rosa i hennes storlek och var tvungen att hejda mig. När ska en femmånaders baby bära kappa? Men som det kliade i fingrarna.



"Kom igen då mamma..."


"Snälla...!"


Tror att jag hittat min nya favorit butik när det gäller inredning också, Nordik. Så mycket snyggt! På nytt var jag tvungen att hejda mig då jag hittade en bordslampa som såg ut som en blomma och som skulle passa så fint in i babyrummet. Med beslutsångest ringde jag Jonas.

Men tydligen är han inte intresserad av lampor och blev inte det minsta exalterad. Enligt honom är det ingen som blir uppspelt över lampor. Möjligtvis tanter, och så jag då. Så jag lämnade även detta fynd och trippade vidare på mina höga klackar.

Då skrek en unge till mig.

”Hallå, du kan inte gå i de där skorna!”

Jag vände mig om, men för långsamt för att hinna säga något då ungen redan kutat runt hörnet.


Då slog det mig. Kanske är jag en tant?!

Jag är långsam, gillar lampor, kan tydligen inte gå i högklackat och blir häcklad av småungar.

Hur var definitionen av en tant nu igen…?


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0