100903 fredag ♦ Nästa generations komiker ♦

Dagens skönaste kommentar presenterades av Smilla.


Genom att jag har tid att stanna och busa lite med kidsen på dagis då jag lämnar och hämtar Anton, har jag snabbt gjort mig populär.

”Nu kommer Antons mamma!” ropar de i kör när jag och Tilde svänger in på dagisgården.

Oftast sover Tilde och får ligga kvar i vagnen. Men ibland, som idag, får hon hänga med på armen och hälsa på storebrors dagiskompisar.

Jag blev snabbt omringad av ett gäng treåringar. Vi gick som vanligt igenom rutin fraserna som består utav att alla berättar hur gamla de är. Samt vem som kommer och hämtar dem.

”Jag är tre år, min pappa kommer och hämtar mig idag”, sa Mikael.

”Så du har inte blivit äldre och pappa kommer som vanligt, vad bra!” sa jag.

”Min mormor kommer och hämtar mig idag” sa någon annan.

En mormor eller farmor hämtning ger alltid lite mer status och ett avundsjukt mummel spred sig.

Så kom Smilla fram och ryckte mig i byxbenet.

”Hej Antons mamma!” sa hon.

”Hej Smilla!” sa jag.

Sedan tittade hon på Tilde med en granskande blick, och så på mig igen.

”Har du köpt en ny bebis?” frågade hon sedan.

”Nej, Smilla, det är samma bebis. Men du är en riktig komiker du!” skrattade jag.

”Komiker?” sa hon frågande.

”Ja, kom ihåg det när du blir känd, att det var jag som upptäckte dig!”

”Ja”, lovade hon.

”Det här räknas som ett muntligtavtal nu”, sa jag.

”Jag vet!” sa hon.

Smart tjej!!


Små söta ord
Postat av: pappa jonas

hehe d e bra sätt frön sen om 20 år kan vi bli rika;)

2010-09-07 @ 06:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0