100915 onsdag ♥ Fira faster Anna ♥

Idag fyller söta faster Anna år och det skulle såklart firas. Så på kvällen var vi bjuda att komma över på födelsedagsfika.

Anton var jätte taggad och även om han inte kan uttrycka det så såg man på honom hur han längtade.

”Anna fyller år idag, så du får säga grattis faster Anna till henne”, coachade jag.

”Calle också?” fråga Anton.

”Nej Calle fyller inte år idag”, sa jag.

Anton såg lite besviken ut.

”Är Calle din kompis?” frågade jag.

”Ja, Calle kompis. Calle är såhär många år!” sa Anton och visade upp tre korviga små fingrar.

”Jaha, men då är ni ju nästan lika gamla…”

”Mmm…”

 

Men i bilen på väg till kalaset tog energin slut och det dröjde inte länge innan Anton snarkade ikapp med lill’syrran i baksätet. Sedan sov han igenom hela besöket medan vi andra mumsade på god fika och berättade historier. Förhållandevis ganska städade historier faktiskt om man jämför hur det brukar låta på våra familjeträffar.

Kanske var det för att Anna, som alltid har de snuskigaste historierna, var upptagen med att mysa med Tilde. Och Jonas som alltid brukar ha de starkaste åsikterna var upptagen med att tracka brorsan sin för hans frisyr. Själv tyckte jag att Victor såg stylish ut som vanligt, så det handlade kanske mest om Jonas avundsjuka. Hans senaste önskan är nämligen att skaffa sig en ”frisyr”. Ska bli spännande att se hur det går med det…


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0