100926 söndag ♥ Stor och stark ♥

Tillskillnad från sin syster är Anton inget matvrak. I alla fall inte här hemma. På dagis äter han tydligen bra, så jag antar att det kanske är någon slags maktkamp han försöker sig på.

Men för att få honom intresserad av att äta försöker vi locka honom med allt möjligt.

Att vara stor och stark är väldigt viktigt för honom, och ingen är ju häftigare en stora starka pappa. Så det är vår senaste taktik. Att säga att han ser starkare ut för varje tugga han tar. Det fungerar ibland…

”Strak Anton” säger han då stolt och vänder hakklappen till en mantel och spänner sina små spagettiarmar.

 

 

Men idag var han inte bara Anton, han var Super AK (Anton Kingston). Det innebar att han efter middagen sprang runt i full mundering i form av Spindelmannendräkt, mantel, mössa och pappas (två olika) tofflor.
 


”Jag stark!” ropade han.
Sedan stannade han upp, som om han plötsligt kom på något.

”Jag mera stark, jag äta!” meddelande han mig och sprang sedan till sitt rum.

När han kom tillbaka såg han ut som en stoppad korv, men stoltare än någonsin.

I sin dräkt hade han nämligen stoppat varenda gossedjur som han äger.

”Jag stora tuttar och stor mage! Jag tuff nu!” proklamera han nöjt.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0