♥ Farmor = fika! ♥

Lite senare ringde farmor Annica och frågade om vi ville ha sällskap efter middagen, det ville vi såklart. Anton blev uppspelt när han fick höra det.

”Igår fick du hänga med mormor och morfar och idag farmor, vilken lyx!” sa jag.

”Vareom?” sa Anton ivrigt.

Vilket betyder ”vart är de”, som ni säkert listat ut.

”Nu är både mormor och farmor på jobbet, men farmor kommer när hon slutat jobba”, förklarade jag.

Anton tittade på mig med en skeptisk min.

”Nä, momo och famo inte jobba…” sa Anton.

”Jo, både farmor och mormor är och jobbar!” sa jag.

”Nähä!” sa Anton bestämt.

”Joho!” sa jag.

”Nä, famo och momo fikar!” sa Anton.

Inte helt fel att dra den slutsatsen kan jag tycka, för vad hade farmor med sig när hon sedan slutat jobba. Jo, gigantiska bullar till allihopa!


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0