110403 söndag ♥ Vill inte! ♥

”Jag vill inte!”

Ja, alla som haft att göra med en 3åring känner igen den frasen.


Förutom att gå till dagis och bli hämtad från dagis är det vid läggdags som den största protesten kommer.

”Jag vill inte!”

Så man mutar…

”Okej, du får titta på den här filmen och sen sova…”

Men när filmen är slut…

”Jag vill inte!”

Så man erbjuder möjligheter.

”Du kan få somna här bredvid mig i mamma och pappas säng, eller så kan jag ligga bredvid dig i din säng.”

”Jag vill inte!”


Klockan tio tog min fantasi slut.

”Men vad vill du då Anton?”

”Jag vill sova i vardagsrummet!”

”Ja men gör det då!” sa jag uppgivet och lät honom släpa ut sitt täcke och sin kudde från sitt rum.


Vid det här laget var jag själv så trött och slut att jag var redo att gå och lägga mig. Så jag gick och borstade tänderna.

När jag kom tillbaka gick jag förbi soffan i vardagsrummet. Ingen Anton!

Så jag gick till hans rum, men han var inte där heller.

Lite stressat sprang jag tillbaka till vardagsrummet och var nära att snubbla över något på golvet.
Vadå om inte en sovande son!


Små söta ord
Postat av: Annica

Tålamod, betyder mod att tåla , det ä rverkligen vad du får utstå, när han var hos oss, fanns inget av jag vill inte , ett ända tillfälle från fredag till lördag, och det gällde tvätt av rumpan, men det gick , men Anton sa till mig, du gör illa mig.... men sen var det straxt glömt. Slutsats, det är enklare att vara farmor än mamma, vilken tur jag har !

2011-04-04 @ 17:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0