♥ Lilla snutte ♥

Anton har agerat världens bästa storebror och lekledare när det gäller att sysselsätta Tilde de här dagarna då jag vart utslagen. Men idag hade jag inte längre hjärta att hålla honom hemma för min egen vinnings skull då det var uppenbart att det spritte i hela honom efter att få springa runt och busa av sig med jämnåriga kompisar.

Så idag fick det bli dagis för hans del.

 

Vi tjejer drog oss kvar i sängen medan killarna trodde att de tyst smög iväg, fast de var ganska högljudda, men gulliga.

Efter att ha vaknat till någorlunda läste vi i böcker. Den ena efter den andra medan Tilde gosade med sin lilla snuttekanin. Eller i själva verket är det kanske framför allt lappen, tvättrådslappen, som hon verkar tycka är allra mysigast.

Hon pillar på den, luktar på den och till och med drar den mellan tårna. Knasiga unge!

Men så har hon hållit på ända sedan hon var gammal nog att greppa tag i den där kaninen.

 

Anton har en likadan snutte fast föreställande ett lejon som han fortfarande håller väldigt kär. Har för mig att han också pillade med lappen. Kanske är något alla ungar gör?

 

Lite samma sak som när barn får fina paket och de intresserar sig mer för paketsnörena eller kartongen som leksaken ligger i än själva leksaken.



Små söta ord
Postat av: Annica

Det är tur att det sitter lappar på det mesta, hoppas att hon blir frisk snart , min lilla barnbarns ängel. Man brukar väl säga att första året är värst, vet inte om det är pedagogisk riktigt i dett nu, men..... tusen pussar och kramar till sjukstugan.

2011-12-06 @ 12:46:53
Postat av: Sofia

Tack! Å tusen pussar och kramar tillbaka! <3

2011-12-06 @ 19:32:13
URL: http://kingstonochnoelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0