♥ Oflyt! ♥

Lite oflyt kan man ju säga att jag haft den senaste tiden när det gäller teknikens under. Internetabonnemanget som mystiskt avslutas, den nya datorn som jag inte förstår mig på och sist men inte minst, min älskade smartphone som gick sönder. Efter mycket vånda och svår separationsångest skickade jag in de på Service hos CDON, då den efterhand inte ens gick att ladda.

 

Efter mycket om och men innan jag ens kunde skicka in den, och efter flera dagars väntan fick jag tillslut ett mail om att jag nu fått ett svar angående mitt ärnade. Uppspelt klickade jag på länken där jag sedan kunde läsa följande;

 

Hej

Vi har mottagit följande meddelande från verkstaden:
"Det är inte garanti på apparaten på grund av er µUSB-kontakt som inte fungerar har utsatts för en större belastning än den är konstruerad för. Sony Ericsson har säkerställt hållbarheten av µUSB-kontaktlösningen i sina produkter och i detta fallet innebär det att skadan som har uppstått på din µUSB-kontakt inte omfattas av Sony Ericssons produktgaranti. Uppladdad bild visar en spricka i µUSB-kontaktens förstärkning. Kostnadsförslaget avser byte av, kretskort, IMEI-Label, Arbetskostnad, knappsats och frakt Reparation kostar 1055kr. Apparaten kan returneras oreparerad (kostar 300 kr) eller så kan vi skrota apparaten utan kostnad. Får vi inte svar inom 14 dagar avslutas ärendet och apparaten skickas tillbaka mot debitering."

Vänligen återkom med ert beslut.

 

Är detta ett skämt? Ska jag nu behöva pröjsa 300kr för att få tillbaka min trasiga mobil, eller eventuellt betala 1055kr när nypriset på samma modell på deras egen sida är 1390kr..?!

 

”Vänligen återkom med ert beslut”, skrev de.
Vad ska man svara?

Jaha, tack så mycket för ingenting då!


Små söta ord
Postat av: Tina

Jag skulle nog bråka lite med dom, den har ju strulat länge. Inget nytt lixom att den inte funkat. Sen är det en annan femma om dom går med på det...

2011-12-14 @ 22:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0