110106 torsdag ♥ Päron till middag ♥

I några veckor i rad nu så har jag och Anton följt med mina föräldrar till affären då det är dags för att göra den stora veckohandlingen.


Toppen att få lite hjälp tycker jag, skönt att slippa tycker Jonas och kul att få träffa mormor och morfar tycker Anton. Ett riktigt bra deal med andra ord.


Men eftersom Jonas har jouren (nu igen) blev det en specialare idag då Tilde därmed saknade barnvakt…


Det började med att syrran kom över för att fika och snacka lite på eftermiddagen, men det är ju lättare sagt än gjort då Anton hela tiden tigger uppmärksamhet. Men jag lyckades ändå hålla kvar henne så pass länge att hon blev hungrig och jag kunde lura kvar henne att stanna på middag. Så bjöd jag även in päronen att joina oss vips hade vi fått oss en spontan familjemiddag med ”gamla” familjen. Mysigt!


Trots att vi sedan fick med båda barnen till affären gick handlingen smärtfritt till.

Jag förstår inte vad det är mor/farföräldrarna gör för att framkalla det där lugnet hos kidsen..?


             Min älskade knäppa syster och mina älskade knäppa barn…


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0