110227 söndag ♥ Förgrymmade unge! ♥

Redan söndag… Helgerna går alltid så fort, så det gäller att utnyttja dem.

 

Idag blev det lunch i Solna centrum med Max, Linnea och Izak (som bara blir sötare och sötare).

Men då apan är med (Anton ”Kingkong” Kingston) blir det aldrig så att man bara kan få avnjuta en stillsam lunch med gott sällskap.

Nejdå, för är det inte det enda så är det de andra. Idag var det de andra, ”number two” som han kom på att han behövde göra mitt under maten.

”Bajsa!” skrek han plötsligt högt och tydligt för alla att höra.

Oj, oj, när det väl är utannonserat gäller det att skynda sig för han har då verkligen en förmåga att vänta till sista sekunden.

 

Så först gällde det att leta fram en femma någonstans, för såklart ska de ta betalt för ett toalettbesök. Leta, leta, skynda, skynda. Yes, en femma!

Steg två, hitta toaletterna. Leta, leta, springa, springa, skynda, skynda! Hurra, vi hitta den!

 

Med milt våld fick jag sedan tvinga in Anton på damtoaletten medan han högljutt protesterade då han minsann inte var en tjej utan en kille med snopp. Efter att ha stått i kö var det tillslut äntligen vår tur att rusa fram mot ett bås, i med femman och… Shit! Den fastnade!

”Bajsa!” ylar Anton.

Jag rycker febrilt i hantaget med ingenting händer. Jag måste ha något att peta ned femman med. Då får jag syn på Antons löpare på dragkedjan. Perfekt tänker jag och känner mig som MacGyver då jag lyfter upp Anton med ena armen medans jag petar ned femman med hjälp av hans dragkedja och min fria hand. Det funkar, snabbt upp med dörren, in med ungen och upp med toalettlocket.

Jag är genom svettig.

”Sådär Anton, varsågod!” pustar jag.

”Luring!” säger han då och smilar brett.

 

Gaah..! Förgrymmade unge!


Små söta ord
Postat av: annica Löf (Farmor)

Roligt !

Han kan konsten att sätta fart på er, kramar till busfröt och er alla.

2011-02-28 @ 12:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0