♥ Inte lätt att vara ödmjuk när man är bäst! ♥

Är det rätt att jämföra sina barn med varandra eller med andras barn?

Rätt eller ej, så tror jag alla föräldrar gör det medvetet eller omedvetet.

 

Detta var samtalsämnet på en av våra senaste släktträffar. De flesta menade att man självklart inte skulle hålla på att jämföra då det kan skapa onödig press för både barn och föräldrar.

”Men om ens barn jämt är bäst är det ju inget problem!” sa jag.

”Men Sofia, det är just typsikt dig!” sa min mamma och himlade med ögonen.

Hon är tydligen trött på mina ego-skämt.

Klart att mina barn inte kan vara bäst jämt..! De är bara lite bättre än alla andra!

 

BTW, ordspråket i rubriken har jag fått från min far, så det kanske förklarar en del ;)


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0