♥ Mammig och glammig? ♥

Både mammig och glammig, går det?

Nja, tveksamt. Men här kommer i alla fall fyra tips till er andra mammor som försöker behålla stilen och kämpar för att inte sugas ner helt i mjukisbyxträsket.


Fixa frisyren

Att få ta en dusch har blivit en lyx och jag vet inte senast jag hann med ett bad.

Har man lång man som jag själv innebär det att steget från ljuvliga lockar till tassliga dreads inte stort. Så vad gör man?

Har man modet att ta till saxen kan man ju alltid skaffa sig en snygg kort frisyr á la Rihanna.

Fast när det gäller mig själv, skulle det knappast vara smickrande för mig och min dubbelhaka ;)


Men till alla dubbelhakade medsystrar och fegiskar, det finns en räddning! Den räddningen kommer i form av ett torrschampo! Det kommer att behövas!

Shoppa hemma

Glöm de eftermiddagar du kunde springa på stan och göra av med alldeles för mycket pengar på kläder och skor.

Besöker jag en affär numera är det för det mesta enbart för att införskaffa den nödvändigaste provianten och blöjor för att sedan så
fort som möjligt fly fältet med gormande ungar hängande runt halsen


Säg istället hej till internet och online shopping. Klick, klick!
Kan det bli enklare?


Kapa klorna
Det finns vissa mammor som på något magiskt sätt lyckas behålla sina långa fina naglar.

Själv har jag försökt men brutit av dem en efter en då man tvingas ta emot barn hoppandes från höga höjder samt leksaker slängda i snabb hastighet. För att inte glömma lösnaglarnas största fiende – alla barnsäkra spärrar på lådor och skåp!


Så ställ in tiden för manikyr och klipp klorna. Köp dig istället ett snyggt snabbtorkande nagellack, et voilá! Så har man skapat sig lite vardagsglamour.


Skippa hängröven
Ljusa byxor är ett minne blott, de förblir nämligen inte fläckfria länge. Jag har även gett upp tanken på byxor i icke stretch material, som tillexempel jeans.
För då man spenderar större delen på huk för att för att vara i ögonhöjd med kidsen
så formas byxorna lätt efter den positionen. Bra så länge du sitter ned kanske, men då du sedan reser dig upp har du tack vare byxornas form fått en rumpa likande ett skrumpnande päron.


Så tacka istället och var glad för att leggings fortfarande är på modet och njut så länge trenden håller i sig.


Små söta ord
Postat av: Josefin -Happy Days-

ja det är inte lika mkt egotid man har över som mamma till o vara tjusig, jag är också så glad över att leggings är mode än o hoppas det kommer förbli så. ;-)



Roligt du gillade min blogg, tycker själv du verkar ha en så mysig mammablogg, så jag kikar in igen!



Hoppas att du får en härlig solskensdag!!

2011-01-26 @ 15:18:10
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Anonym

mysig mammablogg!! :D

2011-01-26 @ 19:01:47
Postat av: Sanna

Jätte fin blogg och roliga tips!! =)

2011-01-26 @ 21:48:57
URL: http://sannamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0