110604 lördag ♥ Fis på tvären ♥

Efter nattens spektakel med helikopterräddningen av Jonas gick vi andra och lade oss. Men det dröjde inte länge innan Jonas ringde och bad om att bli hämtad. Han sa att han mådde bättre och det verkade inte som om det skulle krävas några större ingrepp för att få honom på fötter igen. Så med liknande medicin som Anton fått blev han utskriven och Roffe åkte och hämtade honom.

 

Jag vill så gärna beskriva hans magåkomma med att använda Löf uttrycket; en fis på tvären.

Men eftersom jag inte är något äkta Löf ännu och i och med att Jonas varnat mig med uttalat hot, avstår jag. Vi kallar det istället för magknip och låter det vara så, då han mådde betydligt bättre under dagen.

 

Det blev i alla fall en härlig dag med strålande sol. Jag som bränt mig något om nosen igår vågade visserligen inte vara direkt i solen så mycket, men skuggan dög bra den med.

På eftermiddagen packade vi ihop våra saker och kidsen och headade hemåt, alla rätt slitna efter vår ”vilohelg”.

 


Anton i båten på väg hem.


Tilde och pappa kör.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0