♥ Dockvagnen ♥

Den rosa dockvagnen på landet har hängt med ett bra tag, var nog faster Annas från början skulle jag gissa. Anton körde runt med den som en galning förra året iklädd mantel och hörselskydd och nu när vi var ute för första gången i år blev Tilde förälskad. Dock börjar det märkas att det varit en kär och därmed flitigt använd leksak då den knappt hänger ihop längre och tygsisten blivit tejpad med silvertejp för att inte lossna.
I stort behov av en ”extreme style makeover” alltså. Så jag tog villigt på mig uppdraget.

Att jag aldrig kunnat sy och som bevis på det inte har något betyg i syslöjd att visa upp. Mestadels tack vare att min balklänning till niornasbal, (som på något sätt var obligatorisk för alla tjejer att sy själva) enbart satt ihop med hjälp av säkerhetsnålar och tejp.

 

Ja, det lät jag i alla fall inte stoppa mig – här skulle det sys!

 

Å varför göra det lätt för sig när man istället kan välja att sy i jeanstyg och dessutom ge sig på en design med massa knappar och detaljer.

Men skam den som ger sig! (JA, jag diggar verkligen gamla ord och uttryck!)

 

Hur som hest, här är resultatet, helt klart snyggare än min balklänning i alla fall!



Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0