♥ Firas som en prinsessa ♥

Nu är förberedelserna för Tilde Noelles namngivning i full gång… Det ska planeras mat, dryck, dukning och självklart själva ceremonidelen. Lite stressad är man, samtidigt som det (tro det eller ej) bor en liten Martha Stewart i mig som älskar att fixa och dona inför just sådana här tillfällen.

 

Temat blir rosa och guld. Tänk rosenknoppar, såpbubblor och prinsesskronor.

 

Nu är det säkert vissa av er som himlar med ögonen och tycker att det är osmakligt eller har god lust att ge mig en lektion i genusvetenskap. Varsågoda, jag kommer säkert hålla med om varje ord!

 

Men såhär var det; att då jag var gravid med Anton så hittade jag de sötaste små ballerinaskorna i guld som jag blev helt gråtfärdig av när jag såg i butiken. Ja, ni vet – hormoner! Så jag kunde bara inte motstå att köpa dem. Trots att jag då visste att vi väntade en pojke, vilket jag var överlycklig över, tro inget annat! Men skofetischen tog över. Sedan dess har de hängt i barngarderoben.

 

När jag sedan väntade Tilde så blev jag gråtfärdig över några små dekorationskronor i guld som jag hittade på Panduro som jag inte hade en aning om vad jag skulle ha till, men som jag och mina hormoner tyckte var en bra investering.

 

Sedan har jag inte tänkt på det där något mer. Men så var jag på Panduro för ett tag sen och fick syn på det där små guldkronorna igen och blev nostalgisk. Så jag kikade lite närmre på dem och upptäckte då att de hette Tildas kronor. Javisst, nu var det visserligen Tilda och inte Tilde, men det slog mig ändå att namngivning skulle vara ett ypperligt tillfälle för dem att komma till användning.

 

Det var också då jag kom att tänka på de där guldskorna som jag självklart gick hem och plockade fram och lät Tilde pröva. Å tror ni inte då att det passade som glasskon på Askungen?!

 

Det är alltså ödet och inte jag som vill att Tilde ska firas som en prinsessa. Eller ja, det är i all fall så jag som den blödiga hormonella knäppgök jag är tolkar det.

 

Sedan råkar mamma och pappa ha inrett altanen deras med knallrosa stolsdynor, så vi skulle bara våga missmatcha dem med någon annan färg!

 

Vi får väl kompensera med att låta Tilde själv bryta den könsbundna stereotypen genom att prutta runt med bilar, klättra och vräka i sig mat, vilket är precis det som hon helst gör.



Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0