110305 lördag ♥ Syjunta och målarstuga ♥

Fördelen med att vi alla är så rastlösa i den här familjen är att vi blir väldigt kreativa när vi sätter den sidan till. Utan planer för dagen blev det därför allt från syjunta till målarstuga här hemma.

 

Till tonerna av Lejonkungen målade AK och Jonas teckningar av lejon, sedan gjorde jag och AK gipsfigurer som han målade.

Därefter ville han lära sig att ”göra spindelnät” med vilket han menar att sticka. Jag trodde det skulle vara för svårt, men han motbevisade mig som vanligt och var faktiskt ganska duktig. Så medan Anton gjorde ett långt spindelnät passade jag på att knopa ihop varsin mössa till kidsen.

”Va häffiga!” tyckte Anton och ville ha på sig mössan resten av dagen.

Han försökte även övertala Tilde att ha på sig sin, men hon var mer intresserad av att leka med den vilket gjorde storebror en aning upprörd.

”Åh, jag galen dig Tille!” sa han och spände ögonen i henne då hon för hundrade gången drog av sig mössan.

Men Tilde log bara stort tillbaka, glad över varje stund storebror tar sig att prata med henne.


Kidsen i sina "häffiga" mössor.


Små söta ord
Postat av: Sandra

De ser verkligen häffiga ut ;)

2011-03-07 @ 13:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0