110316 onsdag ♥ Vilda babyn ♥

Folk säger att det är en sådan skillnad på att ha en son eller dotter när det gäller deras beteende.

Jag kan väl inte säga att jag ser någon skillnad när det gäller just könsroller. Däremot är det roligt att se att trots att de är lika på många sätt har sina olika personligheter.

 

Båda kidsen har varit ganska ”lätta” bebisar, men väldigt nyfikna och busiga.

Att AK är en vildbatting nu är svårt att undgå att se, men samtidigt har han varit ganska ”känslig” när det gäller vissa saker. Att ha kladdiga händer var tillexempel jätte jobbigt för honom ett tag och får han lite vatten i ögonen då han badar skriker han rakt ut och måste snabbt få dem baddade med en handduk.

Där är syrran ett strå vassare! Speciellt när det gäller att bada! Hon slänger sig på mage och tjuter av skratt även om hon får vatten i hela ansiktet den ena kalsupen efter den andra.

Igårkväll körde hon en riktig simshow då hon och brorsan tog sitt kvällsbad. Ena stunden satt hon och plaskade och stänkte för att nästa sekund byta position för att kasta sig handlöst med huvudet före under ytan! Detta gjorde hon sedan om och om igen.

 

Tillslut blev både jag och Jonas för nervösa för hennes spontana dykningsförsök att vi var tvungna att ta upp henne medans Anton tvålades in.

 

Sedan imorse medans jag gjorde frukost lekte syskonen snällt i Antons rum. Lite för snällt för efter ett tag var det så tyst att jag nervöst var tvungen att springa och titta vad de höll på med.

Då satt de båda nöjt upp i Antons säng.

”Men hur kom Tilde upp dit?” frågade jag Anton med en aning anklagande ton då jag trodde han lyft henne.

”Hon klättra bara opp!” sa Anton på sig egen sköna dialekt.

Jaja, tänkte jag.

 

Lite senare ville Anton titta på en film, då han är hemma från dagis idag med. För att Tilde inte skulle in och riva i hans skåp med DVD-filmer ställde jag hans lilla fåtölj framför och vände mig sedan för att trycka igång filmen. När jag vände mig tillbaka mot Tilde igen satt hon nöjt uppe i fåtöljen och flinade stolt.

 

Jodå, så över en natt har hon tydligen kommit på hur man klättrar.

Så har man fått sig två vildbattingar!



Små söta ord
Postat av: Max

hahah sååå sööt! älskar Tildes smile! =) Ser galet nöjd ut med ta sig upp! =)

2011-03-25 @ 06:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0