110327 måndag ♥ Mammas mini marodörer ♥

Man talar ju om att barn går igenom olika utvecklingsstadier då de utvecklar nya förmågor.

Fast just nu tror det att jag går igenom ett utvecklingsstadium och den förmåga som testas kallas tålamod. Just nu ligger den på noll och de som testar den är mina kära barn – mina mini marodörer.

 

Exempel taget från denna morgon;


Medans jag klär på Marodör Nr1 passar Marodör Nr2 på att klättra upp i soffan. Då denne kommer upp med mycket möda faller denne desto lättare nedför. Jag rusar därför till undsättning. Under tiden hinner Marodör Nr1 slita av sig både strumpor och byxor. Efter en strid om att ta på kläderna igen, vinner Marodör Nr1 och serveras frukost enbart iklädd T-shirt, samtidigt som Marodör Nr2 skriker efter sin frukost.


Marodör Nr2 serveras strax därefter sin mat medan Marodör Nr1 total vägrar äta överhuvudtaget. Medan Marodör Nr2 badas efter att ha avslutat sin måltid spiller Marodör Nr1 ut sin över bord, golv och sig själv. Därav måste även Marodör Nr1 ta ett bad, medan detta tappas upp kryper Marodör Nr2 rakt in i pölen av saftsoppa som ännu inte hunnit torkas upp. Marodör Nr2 får därför joina Marodör Nr1 i badet.


Efter att båda Marodörerna tvättats och torkats tas striden om påklädnad upp igen. Marodör Nr2 är än så länge chanslös när det gäller styrka, trots kraftigt motstånd, och är så småningom fullt påklädd. Marodör Nr1 bjuder upp till en större kamp då denne förutom att vara förbluffande stark för sin ringa ålder även utvecklat en ”kura ihop sig och skjut ifrån”-teknik som gör det svårt att få något bra grepp om denne.


Under tiden kryper Marodör Nr2 ännu en gång rakt in i pölen av saftsoppa som fortfarande inte hunnit torkats upp.

Medans Marodör Nr2 därför måste kläs av de saftsoppeindränkta kläderna, sympatiserar Marodör Nr1 med sin medbrottsling genom att klä av sig sina.


På detta sätt fortskrider morgonen, likt många mornar dessförinnan och sannolikt fler att se fram emot i framtiden…


Mina älskade mini Marodörer ♥


Små söta ord
Postat av: Annica

Jag tror att mamman får önska sig ne sjö tålamod till den stundande födelsedagen, även om jag tycker du är otrolig, så behöver även förstående mammor påfyllning. Ett trollspö kansk eskulle kunna vara ett alternativ. love farmor

2011-03-30 @ 16:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0