111124 torsdag ♥ Julkänsla ♥

Idag är det den 24 november. Det betyder att det är en månad var till julafton.

Tycker inte alls som det känns som så.

Nu är ju jag kanske inte den ”juligaste” personen du kan träffa, kanske mer åt Grinch hållet om jag ska vara ärlig.

Detta stoppar mig dock icke från att hota mina barn med klassikern ”Är man inte snäll får man inga julklappar”.

 

Fast det är en bluff som Anton dessutom synande redan förra året med att kontra att Tomten faktiskt kommer till coola killar också.

Inne i stan vid mitt jobb är det redan juldekorerat men massa stora röda julgranskulor hängandes i lyktstolparna längs hela Klarabergsgatan.

Jag antar i alla fall att det är julgranskulor det ska föreställa?

Även om de faktiskt mer liknar gigantiska talgbollar.

Absorberar alltså ingen vidare julkänsla där heller.

 

Ingen snö har vi heller. Förra året hade jag redan tröttnat på den vid den här tidpunkten.

Ja som sagt, Grinchen har ni här. ¨

 

Så vad ska jag göra åt min bristande julkänsla?

Har ni några tips?

Vad får er att få in julkänslan?


Ljuvligt juliga Tilde Noelle för ett år sedan (sju månader).


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0