♥ Stenkul ♥

Vi har en hel samling stenar här hemma.

Det började med att Jonas tog med sig tre stycken hem från sin resa till Island i början av året. Coolt, kan man tänka, lavastenar eller några gnistrande sällsynta.

Men nej, här snackar vi alltså gråsten som han plockade direkt utanför hotellet. Punkt.

 

Min respons var;

”Vad fina! Ska jag lägga dem på din hylla tills din mamma kommer och hämtar dig?”

Men jag vet inte om min dagishumor uppskattades.

 

Detta startade dock en trend som sonen snabbt hakade på. Inte som man kan neka honom heller för "pappa har ju plockat hem stenar".

Nu ligger de i alla fall här, en hel drös i bokhyllan och jag bara väntar på att någon unge ska upptäcka dem och komma på något skoj att hitta på med dem.

Undra vad det blir, ett krossat fönster eller jack i golvet..?

Men jag lägger mig inte i. Även pappor måste ju få stå sitt (sten)kast.

 

Jag vill dock poängtera att Jonas även hade med sig fina presenter till oss alla från Island. Viktigt att nämna också för att Jonas hotat med att starta en egen blogg där han bara ska skriva alla dumma saker jag gör. Ett tidskrävande projekt alltså som jag helst vill få honom att avstå ifrån.


Små söta ord
Postat av: Tina

Fast tänk efter lite skulle det inte vara lite kul med Jonas och en blogg?!? ;-)

2011-11-18 @ 07:16:46
URL: http://ting84.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha! Men SÅ roligt ska vi väl ändå inte ha det! :-D

2011-11-18 @ 15:59:21
URL: http://kingstonochnoelle.blogg.se/
Postat av: pappan

jasså så här gaddar ni i hop er med... ska börja blogg nu på Macen som va sååå onödigt men som vi tydligt verkligen behövde då... ska hskoja å hänga ut dig hela tiden nu.. ¨i slutet på allt dumt ska ja skriva lite snabbt nått snällt om dig:) känns d bra då?

2011-11-19 @ 22:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0