♥ Smakar det, så kostar det! ♥

Burrr... Plötsligt var kylan här! 
Så det var bara att glatt ta en sväng upp på vinden och konka ned förra årets vinterkläder.
Men vi insåg snabbt att ska kidsen kunna röra sig också så fungerar det nog inte att knöla ned dem i två storlekar för små kläder.

Med andra ord - dags att införskaffa nya vinteroveraller till kidsen!

Men vad ska man köpa för overall då? Och var?

Efter att klickat runt på nätet insåg jag snabbt två saker:
1. Jag var alldeles försent ute då just size 80 och 110 verkar vara slut nästan överallt.
2. Smakar det, så koster det!

Hamnade sedan på någon sida som utfört kvalitetstest där det påstods att det inte var de dyraste som därmed självfallet var de bästa. Fast samtidigt menade de att KappAhl, HM och Åhléns alla hade fått underkänt på mer än en av punkterna.
Så ja, tillbaka till min fråga! Vart hittar man bra overaller?

Jag har förälskat mig helt i en overall från Mini Rodini som jag är så sugen på att köpa till Tilde. Men den kostar 1300kr och Jonas tycker att det är sinnsesjukt för ett så litet klädesplagg som troligen bara passar denna säsong.
Men se så söt!!


Små söta ord
Postat av: carro

min dotter Noelle har haft Reima overaller dom 2 senaste vintrarna, superbra!

Varma, men tunna och smidiga så dom kan röra sig obehindrat. Kostar dock en del...

men får alltid bra i alla tester, och du kan sälja den för ca 500 kr när dom vuxit ur den, det är bra andrahandsvärde för dom är väldigt slittåliga.

2011-11-09 @ 09:42:05
Postat av: Farmor

Didriksens overaller är himla bra, finns bla på XXL. Den du visar är väl chic, men det finn smycket chict o kan inte låta bli att hålla med Jonas om priset !, kram Annica

2011-11-09 @ 10:30:00
Postat av: Tina

Du är inte klok kvinna ;-)

2011-11-10 @ 14:59:43
URL: http://ting84.blogg.se/
Postat av: Sofia

@Carro; Min dotter heter också Noelle, himla fint namn ;)

Tittade faktiskt på Reima overaller, men jag är nog alldeles försent ute, som sagt, så de var slut i mina ungar storlekar.



@Farmor; Ja, nu har jag som tur var hittat fina overaller till dem båda :)



@Tina; You know it my friend, men jag tror jag tog min förnuft till fånga till sist ;)

2011-11-17 @ 20:00:13
URL: http://kingstonochnoelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0