111001 lördag ♥ Det är lite party! ♥

Idag blev vi väckta av en ivrig son.

”Är det lördag idag?” frågade han förhoppningsfullt och medan han kröp upp mellan oss i sängen.

”Ja, det är lördag”, mumlade jag och Jonas i mun på varandra.

”Ja! Idag kommer Alias!”

Han menade såklart Elias.

”Ja, idag kommer Elias och hela hans familj hit och äter med middag med oss”, bekräftade jag.

”Ja! Det är lite party!” jublade Anton och gjorde genast några glädjeskutt i sängen.

”Ja, det är lite party faktiskt”, höll jag med om.

 

Klockan fem kom de punktligt. Fem över fem hade en-meters-killarna redan hunnit dra fram varenda bil som finns, dragit på sig utklädningskläder och vält ut hela legolådan i hallen. Men det är det helt klart värt då de har så himla kul ihop.

Jonas och Jonas ”boundade” snabbt över vår projektor som min Jonas höll på att pilla med och så försvann de in i ett samtal om teknikens alla under, medan jag och Tina och jag tog oss ann köket.

 

Det blev en okonstlad tacomiddag, med lite spill, lite tjat och en massa skratt.

Men Anton och Elias hade svårt att sitta stilla. Så då de var färdiga satte vi igång projektorn så att de fick titta på ”bio” medan de sörplade pärondricka nedsjunkna bredvid varandra i vår BigBoy.

Tilde och Emil ville också vara med, men föredrog att krypa upp och ned, kasta sig och glida ned för den gigantiska beanbagen, vilket Anton och Elias inte var sena att haka på. Koncentrationen för filmen var därmed snabbt över och så var det full fart på dem igen.

 

Tilde däckade dock i någorlunda normal tid. Men småkillarna de höll igång.

De drog fram gåbilarna och körde race och krockade in i varandra och väggar medan det skrattade hysteriskt.

 

Jag tror klockan var runt elva då tillslut kunde manipulera dem med en film att lägga sig i vår stora säng och varva ned. Vilket de efter ett tag gjorde och slutligen snarkade sött bredvid varandra.

 

För oss vuxna fortsatte kvällen till sent då vi avverkade samtal efter samtal, djupa och seriösa blandade med några mer oseriösa med en massa skämt och skratt.

Slutbetyg – en mycket lyckad kväll!



Små söta ord
Postat av: Tina

Den kvällen var ren kärlek <3

2011-10-05 @ 22:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0