111016 söndag ♥ Födelsedagskalas! ♥

Jag trodde att jag ställt till med vilda fester i mina dagar. Men dagens fest platsar säkert in på plats tre. Nästan i alla fall. För oj som fyraåringar kan festa!

Anton hade själv fått välja vilka som skulle komma. Det blev bästa kompisen Elias och fem dagiskompisar, inklusive favoriten Lukas.

 

Anton var uppe i varv redan då den första kompisen klev in genom dörren.

”Woohoo, party, kom!” ropade han som en sann partyprisse och slirade över golvet.

Sedan kom gästerna en de en. Lite blygt in puttandes genom dörren av föräldrarna, som också var välkomna att stanna. Blygheten satt dock inte i länge och snart vart det fullt ös. Från propert kalasklädda barn förvandlades de snart med hjälp av Antons utklädningslåda till gastande pirater, clowner, ninjor och racerförare.

 

Dagen till ära bjöds det såklart på en tårta med Blixten motiv efter födelsedagsbarnets önskemål. Men man kan ju säga att det var att kasta pengarna i sjön. För visst var den fin, men inte hade kidsen tid att beundra den eller knappt smaka på den.

 

Paketen öppnades lika snabbt och jag måste erkänna att jag inte alls har koll på av vem han fick vad. Men fina saker var det alltihop, så tack!

 

Självklart ordnade vi även en klassisk fiskedamm. Men hade med tanke på hur speedad Anton blir av godis fyllt påsarna med enbart varsin klubba och en tablettask och sedan fyllt det med små leksaker i form av låtsastatueringar, dinosaurieägg fyllt med ”slajm”, pruttkuddar och småbilar. Vilket var en fullträff! Hade vi kanske planerat att lägga fiskedammen som sista moment för dagen hade kidsen kanske fått med sina saker hem också. Nu var det snabbt utspridda i kaoset bland alla andra fram plockade grejer. Men, men…

 

Sist men inte minst blev det biovisning av Lejonkugen på projektorduken till mumsande av kex.

 

Jag och Jonas var båda helt slut då kalaset var över, även partyprissen med blått snor såg färdig ut. Å Tilde var helnöjd efter att ha få hängt med favoriten Tina och spunnit som en liten katt i hennes famn under större delen av kalaset.

 

På grund utav att jag inte hunnit höra mig för om jag har tillåtelse att publicera några bilder för de andra föräldrarna vill jag avvakta med det. Vilket ni säkert förstår.  Men hoppas att ni ändå fått en bra bild av hur vilt det kan gå till. Så till alla er som har fyraårskalas att se fram emot – lycka till!

 


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0