110830 tisdag ♥ En sista mammadejt ♥

Som sagt, nedräkningen till jobbstart är nu inne på sin slutspurt, så jag kände att jag bara var tvungen att få en sista dag med min favvomamma Tina. Snyft!

Lite vemodigt kändes det faktiskt att vi inte skulle kunna ses på det här sättet mer. Så finalen fick bli utmaningen att ta oss till IKEA kommunalt med två barnvagnar och två småttingar.

 

Men det började bra. Vi hann med busen, på håret och vi båda fick plats. Men sedan satte Emil mamma Tina på prov. Han som annars är en solstråle ville inte sitta i vagnen. Tina fick jobba sig svettig för att försöka göra herren nöjd, men jag kunde inte låta bli att småle hela tiden. För han är så söt! Dessutom blir jag lite nostalgisk då han påminner om en annan liten herre (AK) som också vägrade att sitta i vagnen – nästan jämt!

 

Jonas ringde nästan precis då vi kommit fram och blev jätte imponerad över att vi var ute så tidigt(?) klockan var kanske halv elva vid det laget. Men det kändes som att tiden bara rann iväg. Vi hann inte mycket mer än att gå igenom varuhuset, shoppa lite och få i oss lite lunch innan vi var tvungna att börja färden hem igen.

 

Fast innan vi kunde kliva på bussen blev vi först nedblötta av ett plötsligt skyfall för att sedan vandra rakt in i en flugsvärm. Från bussen var det bara att springa raka vägen till dagis för att inte komma för sent. Lagom het vid hämtning alltså, svettig, blöt och flugprydd.

Men det var det väl värt för en sista mammadag med T!


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0