110924 lördag ♥ Gåmårron ♥

Igår kväll fick Jonas en barnfri kväll och drog ut med Maxen för att svänga sina lurviga. Eller svänga och svänga, de förblev nog mest dinglandes från en barstol. Men hur som helst blev det sent och jag antog att en sovmorgon skulle uppskattas.

 

Så när kidsen vaknade kom vi viskade överens om att vi skulle låta pappa sova vidare och smyga upp och äta frukost själva.

Det gjorde vi. Jätte tyst och fint satt de båda duktigt vid sina platser och väntade tåligt medan jag dukade fram frukosten. De serverade yoghurt medan jag rostade mackor till mig själv.

Då jag föredrar den nästintill brända vred jag upp både värmen och tiden på brödrosten och stoppade i två frysta brödrostskivor. Sedan fortsatte vidare med att brygga lite kaffe.

”Jag vill också rosta min macka!” sa Anton då mina var färdiga och räckte fram sin tinade limpmacka.

”Javisst!” sa jag och lade den utan att tänka mig för i rosten.

 

Insikt ett…

 – Tinade mackor vidbränns då de får ligga på högsta värmen i två minuter i brödrosten.

 

Insikt två...

– Brandalarmet är ett högst effektivt sätt med sitt ilskna tjutande att abrupt väcka en trött och chockad pappa från sin sovmorgon.


Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0