120418 onsdag ♥ Lilla Tilde ♥

Idag hade Tilde tid hos BVC. Så efter att vi lämnat Anton på dagis tog vi tunnelbanan dit.

Efter att hon blivit vägd och mätt konstaterades det att hon är en ganska liten tjej, men att hon ändå ”följer sin kurva”.

Som snart två år är hon 85,5 cm lång och väger 10,9kg.

 

Sedan frågade barnmorskan om vi fortfarande var oroliga över hennes tal, vilket jag glömt att vi ens varit. Visserligen tog det ett tag innan hon började prata och visst är hon fortfarande väldigt tyst i sällskap som hon inte riktigt känner. Men hemma och kring familj och vänner bubblar hon ju på non stop. Vilket jag också berättade för barnmorskan.

Jag tyckte att hennes blick sa mig att hon var en aning skeptisk, vilket kanske inte var så konstigt då Tilde inte sa ett ord under de nästan fyrtio minuter vi var där.

Men jag försäkrade henne om att så fort vi kom ut därifrån så skulle Tilde börja babbla.

 

När vi en stund senare tackade för oss och gick ut mot väntrummet sa jag till Tilde att hon varit duktig och jag skulle köpa henne en bulle.

Genast började Tilde prata om bullen för att sedan börja pladdra på om hennes skor då jag hjälpte henne på med dem. Därefter vagnen då hon placerades i den.

Då kom barnmorskan ut till oss.

”Ja, nu hör jag faktiskt vilken liten pratkvarn hon är”, sa hon och log mot Tilde som genast tystnade.

 Lilla Tilde!


Små söta ord
Postat av: Farmor annica

Ja så liten , men ändå stor, så söt o så underbar. Men en liten blyger i bland o helt självklart kaxig i hemma miljö. Härlig blandning, vi ses på söndag. Pusssss

2012-05-05 @ 10:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0