120817 fredag ♥ Möhippa ♥

Jag har aldrig tagit del av en möhippa tidgare, men man har ju hört hur det kan spåra. Men med respekt för att det faktiskt var Angelicas mamma vi skulle fira så ville vi vara snälla. Men inte för snälla.
 
Medan jag var på jobbet tog de Carina till ett SPA och jag mötte därefter upp dem för att gå till Myrorna där Carina fick några tior för att ihandla del av sin utstyrsel inför kvällen. Nu råkade de ha ganska schyssra saker där så resultatet blev ett halsband, en sjal, strumpor och ett par silver pumps. Så det hade kunnat bli "värre".
 
Därefter tog vi med henne hem till sin egen lägenhet där barnen förberett med drinkar, snittar och lite annat smått och gott.
Medan vi mumsade på det och gjorde oss i ordning lekte vi traditionella gissningslekar för bruden.
 
Sedan var det dags. På med en vit klänning, slöja, tiara och de utvalda sakerna från Myrorna. Pricken över i:et blev de slílvriga skorna som Carina inte kunde gå i. De glappade och hon vinglade fram vilket fick det hela att bli ännu festligare än vad vi hoppats på då vi tog henne genom tunnelbanan och stan.
 
Destinationen var en restaurang där vi åt god mat och Carina fick berätta i detalj hur hon och Claes träffades. Jag minns det mesta men det som fastnade mest var nog efterätts- och räkskämten - tack Jessica för ett gott skratt!
 
Därefter bar det av till Malmen för drinkar, fast oklart var det om vi skulle komma in. 
"Hur står det till?" frågade nämligen vakten Carina, men släppte sedan in oss efter att ha blivit övertygad av en av tjejerna.
"Hörde ni? Han frågade mig hur det stod till, som om jag skulle vara onykter!" sluddrade Carina och jag skrattade så jag höll på att kissa på mig.
 
 

Små söta ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0