120731 tisdag ♥ Skansen ♥

Jag muttrar gärna och blir lite bitter då man vaknar upp till dåligt väder. Men jag har lovat mig själv att jag ska bli mer som Anton. Oavsett om det är sol eller regn så ska jag tycka att det är en härligt dag.
 
Anton finner nämligen glädje i sånt som att få bära gummistövlar, hoppa i en pöl, gå med paraply eller bara med vetskapen om att det är bra för blommorna att få vatten.
 
Det ligger kanske inte lika naturligt för mig, men som sagt, ambitionen finns och idag sattes den verkligen på prov.
 
När vi vaknade sken nämligen solen och vi bestämde oss för att åka till Skansen hela familjen. Vi var faktiskt ovanligt snabba att komma iväg och alla var på toppenhumör. Tills vi kommer fram.
Så fort vi sätter foten utanför portarna vid Skansen börjar det ösregna, i samma stund upptäcker Jonas att hans iPhone var borta. Katastrof.
Jonas sprang iväg för att leta efter sin lur och jag blev lämnad med två små barn som inte var klädda för regn
Men vi tog skydd under en busskur och satt där och tittade på spårvagnarna tills Jonas kom tillbaka – med sin vi iPhone.
 
Kanske var det ett tecken, för i samma stund slog det mig just det där om att ha kul, oavsett väder. Så vi bestämde oss för att gå in på Skansen i alla fall. I regnet.
 
Det gick att köpa sig en regncape vid kassan, så de gjorde vi. Fyra stycken storleken fullvuxen. Så Tilde och Anton såg ut att vandra runt i sopsäckar då vi var tvungna att knyta upp den för att de inte skulle släpa i marken. Å som jag skrattade!
 
Så tack Anton Kingston för att du lärde mig hur kul det är att vara ute i regnet!
 

Små söta ord
Postat av: Annica

Ja han har en härlig inställning till mycket ,gulliga Anton.känns som även jag skulle behöva få en del av det, är trötthungrig o grinig. Kämpar mot tantmagen, tvi pussss från farmor

2012-08-15 @ 19:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0