121207 fredag ♥ Fårhatt ♥

Jonas har jouren i helgen och jag är forfarande krasslig (efter jag vet inte hur många veckor). Så igen blev det till att försöka hitta på något inne för att sysselsätta kidsen. Anton fick välja och valet föll på att baka chokladbollar.
Enkelt, kladdigt och väldigt gott!
 
Lite ledsen var dock Anton till en början för att han inte hade någon fårhatt.
Jag greppade inte riktigt varför man behövde ha en fårhatt då man bakade, men Anton menade att alla som bakar har det och satte igång att sjunga "En sockerbagare" och pekade på huvudet.
Tröga mamma fattade inte.
"Jamen en sådan där vit hatt som är bullig där uppe - som ett får! Som Tilde har, fast hon har en blå!" sa Anton och pekade på Tildes  bagarmössa.
Då trilla poletten ned.
 
Men det visade sig gå bra att baka utan fårhatt och även om det mesta hamnade i magen innan de blev bollar skulle jag säga att det blev en lyckad bakning.
 

Små söta ord
Postat av: Annica

Hej jag får önska mig en fårhatt av tomten, jag tycke rfortfarande att det är en av många guldkommentarer som Anton myntat. JAg brukar brukar citera honom på mitt arbete iblan, tex använd Hjärnan Farmor, den är toppen. kramis

2012-12-17 @ 15:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0