♥ Antons önskelista 2012 ♥

Nu har mormor ringt tre gånger och uppmanat mig att lägga upp barnens önskelista här på bloggen, så okej mamma - här kommer deras önskelistor!
Men precis som jag skrev förra året betyder det alltså inte att de ska gå och få allt, deras rum är redan överfyllda!
 
Mest av allt i världen önskar sig Anton en katt, en till lillasyster eller en Kurio surfplatta - i den ordningen.
Det kan han glömma, var vad jag svarade på det. Den första tål inte pappas ögon, den andra tål inte mammas mage och den tredje tål inte vår plånbok.
 
Som en kompromiss sa Anton att katten inte behövde vara riktig, så att pappas ögon slipper klia. Så vi surfade runt och kikade vad det finns för utbud av leksakskatter och Anton fastnade för en Cassy goes catwalk med ett blått litet koppel som ska kunna gå, spinna och jama.
 
Vad leker Anton just nu då (förutom katt)? 
Jo, Batman och Spiderman verkar aldrig gå ur tiden och en Batman dräkt till sin Batmanmask vet jag att han skulle jubla över.
 
Andra idoler förutom superhjältarna är Justin Bieber, Eric Saade och Danny Saucedo. Själv måste jag erkänna att jag är ganska trött på att höra samma låtar om och om igen och titta på samma YouTube-klipp, men samtidigt är det kul att höra honom snappa upp engelska och komma och visa nya danssteg han övat in. Så en CD eller DVD med någon av hans idoler skulle garanterat då på repeat här hemma.
Anton hittade även ett par silverskor på HM - nästan likadana som Justin Bieber har - som han genast uppmande mig att ta en bild på och skicka till Tomten (vilket vi faktiskt gjorde).
 
Annars pysslas det mycket här hemma med bilar, tågbanor och lego.
 
I januari börjar Anton på simskola och han tränar redan för fullt hemma i badkaret. Lite besvärad är han dock över att behöva låna syrrans simglasögon då han göra sina dyk, då hans egna gick sönder i somras.
ett par nya simglasögon är nog en uppskattad gåva, även om mormor säger att man inte får ha dem på under simskolelektionera.
 
Snö är en annan önskning högt upp på önskelistan, och har vi tur kanske den ligger kvar till julafton! Anton vill då att vi ska åka pulka, gärna i en sådan stor pulka med två sittplatser så att han och Tilde kan åka tillsammans (gulligt).
 

Små söta ord
Postat av: Annica

Typiskt det va dessa skor vi höll i till barnen i Berlin, men diskade för att de var stela ,,,,,,.....

2012-12-09 @ 22:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0